ÎNVĂȚĂMÂNTUL

Viitorul unei națiuni depinde de calitatea sistemului educațional, iar pentru un învățământ de calitate este nevoie de investiții.

 

Din 1989 şi pânǎ ȋn prezent nu numai cǎ nu au fost investiţi bani ȋn noi unitǎţi de ȋnvǎţamânt dar au fost desfiinţate o serie de unitǎţi de ȋnvǎţamânt existente. Criza creatǎ de pandemie a demonstrat, dacǎ mai era nevoie, cǎ actuala organizare administrativ-teritorialǎ a unitǎţilor de ȋnvǎţǎmânt este una supraaglomeratǎ, depǎşitǎ, falimentarǎ şi ineficientǎ.

 

TREBUIE sǎ investim ȋn unitǎţi noi de ȋnvǎţǎmânt, neaglomerate, care sǎ ofere elevilor toate condiţiile de dezvoltare nerestricţionatǎ a identitǎţii personale, a aptitudinilor şi dorinţelor/viselor la care aspirǎ fiecare tânǎr cetǎţean al României.

 

Este responsabilitatea primarului și a consiliului local de a reface din temelii infrastructura de învățământ din  municipiul nostru, de a investi în noi unități de învățământ, la toate nivelurile, pe întreg cuprinsul orașului.  Acesta este principalul atribut al primarului, o obligație și o responsabilitate pe care trebuie să și-o asume și să găsească soluții de finanțare și nu cum procedează Emil Boc condiționând eliberarea autorizațiilor de construire de realizarea, din surse proprii, a unor unități de învățământ noi, de regulă grădinițe, după bunul plac al primarului, pentru anumiți dezvoltatorii imobiliari, desigur nu și din rândul clanului baronilor locali pedelisto-peneliști.

 

Peste tot ȋn lume sistemele s-au schimbat și nu se mai concentrează pe examene naţionale, ci pe învăţământul de calitate. Sistemul actual, ȋn care elevii sunt obligaţi sǎ acumuleze foarte multǎ informaţie teoreticǎ ȋntr-o perioadǎ scurtǎ de timp, fǎrǎ posibilitatea de a asimila şi analiza aceste informaţii trebuie ȋnlocuit cu un sistem ȋn care profesorii trebuie sǎ descopere abilitǎţile, pasiunile, talentul şi sǎ ȋncerce să dezvolte capabilităţile elevilor, să-i implice și să-i stimuleze pe elevi, astfel ȋncât ȋnvǎţatul sǎ devinǎ o activitate de plǎcere, bazatǎ pe calitate şi nu pe cantitate.

 

Asigurarea de condiții de studiu moderne, neaglomerate, cu toate facilitațile și accesoriile necesare este vitală, mai ales în situația actuală impusă de criza de pandemie. Primarul ar trebui să se implice în găsirea de soluții locale de a asigura un mediu de învățare sǎnǎtos, sigur şi liniştit, ȋn deplin respect atât pentru elevi cât și pentru dascăli. În schimb, colegii guvernanți liberali ai domnului Boc nu știu nici acum, cu mai puțin de două săptămâni înainte de începerea anului școlar  cum se va desfășura noul an școlar și aruncă responsabilitatea în spatele părinților. Fuga de răspundere este metoda îmbrățisată atât de guvernul Orban la nivel național, cât și de Emil Boc pe plan local. Asta da realizare!

 

Este nevoie de o reformare radicală a ȋntregii strategii a consiliului local Cluj-Napoca în ce privește învățământul din municipiul nostru, pornind de la construirea de noi unități de ȋnvățământ până la o nouă abordare a metodelor de predare și ȋnvățare, bazate pe stimularea creativității, pe deschiderea de noi orizonturi, pe respectul față de ceilalți și față de sine, pe tradițiile și pe cultura noastră națională, pe credința noastră strămoșească, un sistem care să-i pregătească și să-i ajute pe tineri să-și găsească rostul lor ȋn viață.

 

Ani la rând, directorii de școli și inspectorii școlari au fost înregimentați politic și au condiționat nu de puține ori cariera corpului profesoral de favoritisme politice, ceea ce a dus la situația dramatică de astăzi. Politizarea învățământului nu a fost eliminatǎ dupǎ 1989, ci dimpotrivă, a ajuns la un nivel foarte nociv pentru societate. Numirile în funcțiile de conducere, așa-zise concursuri naționale de titularizare care nu sunt accesibile opiniei publice pentru control, chiar şi concursurile de ocupare a diverselor posturi de conducere, se fac aproape exclusiv prin obedienţa faţǎ de factorul politic aflat ȋn acel moment la putere, mai exact față de baronii locali.

 

Vom demara refacerea infrastructurii de învățământ din municipiul nostru prin construirea în următorii 4 ani a cel puțin 20 de unități școlare noi, separate pentru învățământul primar, gimnazial și liceal.

 

Vrei o schimbare radicală a învățamântului clujean, la toate nivelurile?

 

Voteazǎ Naş Sorin-Valeriu pentru funcţia de primar al municipiului Cluj-Napoca şi echipa de consilieri ai partidului FORŢA NAŢIONALǍ!

Noi şi facem ce promitem !

Dacǎ vrei cu adevǎrat, poţi!

 

NAŞ SORIN-VALERIU

Candidat la funcția de primar al municipiului Cluj-Napoca din partea partidului FORŢA NAŢIONALǍ